Punkty i poziomy doświadczenia, odznaki i nagrody. Dlaczego terminologia ‘’gamerska’’ przeniknęła do biznesu?

Każdy przedsiębiorca szuka sposobu, aby dotrzeć do jak największego grona odbiorców po to, aby oczywiście wygenerować zyski na wyższym poziomie. W ostatnich czasach na marketingowym rynku coraz bardziej modna staje się, tak zwana grywalizacja. Podpowiadamy, czym ona tak naprawdę jest i do czego przydaje się w biznesie.

Czym jest grywalizacja?

Najbardziej logiczna, a zarazem prosta definicja mówi o tym, że określenie to oznacza działanie mające na celu zmianę zachowań konsumentów za pomocą mechanizmów zaczerpniętych z gier komputerowych. Wykorzystuje się ją nie tylko w zdobywaniu klientów poprzez marketing internetowy, ale również w zarządzaniu swoim zespołem. Grywalizacja ma więc na celu wykorzystanie takich strategii, jak chociażby: zdobywanie punktów, wyzwania, rozwój oraz rywalizacja.

Dlaczego wspomniana terminologia przeniknęła do biznesu?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta– stosowanie tego typu wyrażeń umożliwia dotarcie do ściśle określonego typu klienta, jakim zazwyczaj są tak zwani milenialsi, czyli osoby urodzone w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Ich naturalnym środowiskiem jest Internet oraz oczywiście gry komputerowe. Ludzie ci nazywani są również „pokoleniem Y”. Grywalizacja ma tak szerokie zastosowanie z tego względu, że potencjalni klienci wręcz uwielbiają wyzwania oraz zaangażowanie. Firmy obecne na rynku marketingowym wykorzystują wspomnianą strategię również w rekrutacji nowych pracowników, ponieważ jej istotą nie jest sam wyznaczony cel, ale właśnie stymulacja jak największego wysiłku. Wykorzystywanie przez przedsiębiorstwa specjalnie stworzonych aplikacji, czy programów komputerowych, jest najlepszą zachętą dla osób młodych, które zazwyczaj są głównym celem firm. Wynika więc z tego, że umiejętne stosowanie grywalizacji w środowisku biznesowym może być bardzo prostą, a zarazem inteligentną drogą do ogromnego sukcesu. Strategia ta pozwala również na generowanie bardzo wysokich zysków, dzięki chociażby stymulowaniu do rozwoju i rywalizacji konsumentów, która sprawia, że każdy z nich pragnie być na jak najwyższym poziomie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here