Sprzedaż w dobie internetu

Dzięki coraz większej dostępności do internetu oraz portali aukcyjnym w bardzo szybkim tempie rośnie znaczenie handlu online. Polskie sklepy internetowe są coraz lepiej wyposażone, również zagraniczne platformy pośredniczące w sprzedaży otwierają się na nasz rynek. Dzięki temu stale rośnie sprzedaż za granicę prowadzona przez polskie przedsiębiorstwa.

Zasięg sprzedaży zagranicznej

Rozpoczęcie sprzedaży nie jest rzeczą trudną, z pomocą przychodzą takie portale jak np. ebay.com. Opis produktu powinien być wykonany w języku kraju, do którego dana rzecz ma zostać sprzedana. Jeśli nie ma konkretnego kraju wtedy dobrze jest sporządzić opis po angielsku. Pierwsze kroki w sprzedaży za granicę nie są więc skomplikowane. Należy jednak pamiętać o prowizji od sprzedaży, którą należy zapłacić na rzecz pośrednika. Zależna jest ona od kategorii, w której wystawiony jest produkt oraz od ilości sprzedanych sztuk. Zasięg sprzedaży jest niemal nieograniczony. Za pomocą firm kurierskich oraz poczty można wysłać produkty do każdego państwa Unii Europejskiej. Przy wyborze kuriera trzeba wziąć pod uwagę czas oraz koszt wysyłki. Dla każdej osoby, która zajmuje się sprzedażą za granicę czas wysyłki ma znaczenie, ponieważ im szybciej klient otrzyma swoją przesyłkę tym większy będzie jego stopień zadowolenia. Z reguły paczki dostarczane są w krótkim czasie, wyjątkiem mogą być odległe miasta w krajach skandynawskich czy miejscowości wyspiarskie. W przypadku wysyłki do nietypowego miejsca dobrze jest skontaktować się z firmą kurierską, aby poznać szczegóły na temat drogi paczki do adresata.

Jakie można odnieść korzyści?

Sprzedaż za granicę można oznaczać znaczący wzrost przychodów przedsiębiorstwa, aby tak się stało niezbędne jest dokładne zbadanie rynku oraz oferowanie produktów po właściwych cenach. Mieszkańcy Unii Europejskiej kupują poza granicami kraju, ponieważ poszukują niedostępnych lokalnie produktów lub produktów wyższej jakości. Z tego powodu dużą popularnością w sieci cieszą się np. marki ubrań niedostępne lokalnie. Sprzedaż za granicę jest również świetną formą reklamy, firma może zaprezentować swoje produkty szerszej grupie odbiorców i stopniowo zdobywać nowe rynki. Daje to możliwość rozwoju przedsiębiorstwa w przyszłości na nowych terytoriach. Z pewnością w czasach, gdy dostęp do internetu wielu mieszkańców Europy ma za pomocą urządzeń mobilnych ważne jest przygotowanie oferty dostosowanej do wyświetlania na tabletach i telefonach komórkowych. Rozpoczęcie sprzedaży za granicę może okazać się ważnym krokiem w rozwoju firmy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here