Bezpieczne opakowania

Znakiem współczesnych czasów jest możliwość dokonywania zakupów na odległość. W ten sposób można nabywać różne towary, począwszy od odzieży, a skończywszy na przedmiotach wielkogabarytowych, takich jak meble. To bardzo wygodny sposób na robienie zakupów, do którego przekonuje się coraz więcej Polaków. Nie powinno zatem dziwić, że sprzedawcy, dostrzegając potencjał internetu i możliwości, jakie ten może im zaoferować, coraz częściej przenoszą swoje sklepy do sieci.

Prezentowanie produktów za pomocą  internetu odbywa się zresztą nie tylko w sklepach internetowych, ale również na portalach aukcyjnych i poprzez serwisy ogłoszeniowe. Sprzedaż na odległość pozwala zaoszczędzić pieniądze ze względu na niższe koszty prowadzenia e-sklepu od sprzedaży stacjonarnej. Dzięki temu sprzedawcy internetowi mogą narzucić niższą marżę, czym przyciągają zainteresowanych klientów. Warto zwrócić uwagę, że kupowanie przez internet nabrało jeszcze większego znaczenia w czasach pandemii. Dzięki temu, że nie wymaga wychodzenia z domu, może zagwarantować nam bezpieczeństwo i uchronić przed zachowaniem na Covid-19 oraz związanymi z tym poważnymi konsekwencjami.

Przesyłanie na odległość

Sprzedaż przez internet wymaga jednak odpowiedniego przygotowania oraz wiedzy ze strony sprzedawcy. Nie kończy się bowiem na postawieniu platformy e-sklepu lub założeniu konta w serwisie aukcyjnym. Ze względu na dużą konkurencję w branży e-commerce konieczne jest zadbanie o takie kwestie, jak ciekawa oferta, wysokiej jakości produkt, strategia marketingowa i odpowiednie opakowania, które zapewnią bezpieczeństwo towarów w trakcie transportu.

O znaczeniu tego ostatniego czynnika niektórzy sprzedawcy przekonują się, odnotowując znaczne straty na skutek uszkodzeń produktów podczas ich przesyłania w różne, niekiedy bardzo odległe zakątki Polski, Europy, a niekiedy także poza jej granice. Wbrew znanemu polskiemu przysłowiu – Polak mądry po szkodzie – warto być mądrym przed szkodą i zadbać o to, by każda przesyłka docierała do wyznaczonego miejsca nienaruszona, a odbierany przez klienta towar był w stanie niepogorszonym.

Asortyment opakowań

Tak, jak możemy mówić o dużej różnorodności sprzedawanych na odległość towarów, tak różne muszą być odpowiadające im opakowania. Ich wybór należy uzależnić od cech poszczególnych produktów, w tym od ich wagi, gabarytów, kształtu oraz podatności na różne rodzaje uszkodzeń, które mogą powstać na skutek drgań, wstrząsów, upadku, wilgoci, wysokich albo niskich temperatur oraz wielu innych czynników.

Różnorodność produktów opakowaniowych to ogromna zaleta, która pozwala handlować wieloma produktami. Dzięki nim dziś na odległość sprzedaje się niemal wszystko od książek, poprzez żywność, a na produktach szklanych i elektronice kończąc. Dla zachowania bezpieczeństwa produktów kluczowy jest dobór właściwego opakowania. Ich szeroki wybór oferuje E-hurtownia-opakowan.pl.

Unikając kosztów…

Dlaczego kwestie właściwego opakowania powinny być dla e-sprzedawcy takie istotne? Jest jeden ważny szczegół, o którym nie powinniśmy zapominać. Za uszkodzenia produktów w czasie transportu w większości przypadków będzie odpowiadał sprzedawca. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy klient wybrał inny sposób dostarczenia towaru od oferowanego przez sprzedawcę.

Wybór opakowania na czas transportu, choć dla niektórych osób może wydawać się mniej istotny od marketingu internetowego, czy innych kwestii związanych ze sprzedażą na odległość, odgrywa bardzo ważną rolę w branży e-commerce. Nie tylko zabezpiecza produkty przed uszkodzeniem, ale pomaga też w budowaniu pozytywnego wizerunku sprzedawcy i zaufania klientów do jego sklepu. Co więcej, może być również nośnikiem przekazu reklamowego. Przemyślane długofalowe działania, które zakładają wykorzystanie opakowań z nadrukiem, mogą przynieść sprzedawcy wymierne korzyści.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here