Cyfryzacja kultury a sprzedaż muzyki

0
168

Trudno nie zauważyć, że fizyczne wydania w ostatnich latach regularnie tracą na znaczeniu. Zdecydowana większość słuchaczy przeniosła się do internetu. Duża zasługa w tym serwisów streamingowych, takich jak Tidal oraz Spotify. Sprawiły one, że wielu artystów zmuszonych było dostosować się do nowej rzeczywistości.

Jednym ze sposobów na to okazuje się intensywna promocja w sieci, dzięki której można zaistnieć we wspomnianych portalach i dotrzeć do jeszcze szerszej publiki. Sprzedaż muzyki w internecie to dla zespołów i pojedynczych twórców często jedyny sposób na to, aby zaistnieć na rynku.

Jak robić to dobrze? Najlepiej we współpracy ze specjalistami, którzy pozwolą wykorzystać dostępne mechanizmy oraz szanse na pokazanie się w sieci.

Agregatory muzyki – szansa dla artystów?

Tego typu pomoc oferują agregatory, skupiające się przede wszystkim na odpowiedniej dystrybucji muzyki, a także skutecznej promocji. Zwłaszcza w serwisach streamingowych. Współpraca z nimi umożliwia między innymi dostanie się na playlisty oraz wszelkie notowania, które otwierają dostęp do większej publiki. Co ważne, pozwalają one zaznaczyć swoją obecność na rynku, co obecnie jest szalenie istotne. Zwłaszcza biorąc pod uwagę to, z jak ogromną konkurencją muzycy spotykają się na co dzień – nie tylko w ujęciu światowym, ale też krajowym.

Zarabianie na muzyce wymaga obecnie sporej aktywności, w czym pomogą właśnie agregatory muzyki. Zwłaszcza te tworzone przez cenionych specjalistów, mogących pochwalić się kontaktami i doświadczeniem w budowaniu rozpoznawalności.

Obecność w serwisach streamingowych wydaje się konieczna nie tylko ze względu na ich zasięg oraz dostępność, ale również możliwości, jakie zapewniają. Dobrym na to przykładem jest Spotify. Szwedzki portal dba o to, aby twórcy muzyki (i nie tylko) byli w stanie skutecznie zarządzać swoją obecnością na listach. Ułatwia to między innymi system Spotify for Artists czy też Discovery Mode.

Oczywiście dostępność tego typu narzędzi to jedno. Zupełnie osobną kwestią jest ich właściwe wykorzystanie. To samo tyczy się algorytmów, które tworzą zestawienia. W pojedynkę trudno się tym wszystkim zająć, dlatego tak ważna wydaje się współpraca z takimi podmiotami, jak agregatory. Należy oczywiście decydować się wyłącznie na firmy cieszące się uznaniem i dobrymi opiniami innych. W ten sposób artysta zyskuje pewność, że jego twórczość znajdzie się w dobrych rękach, co zaowocuje możliwością spieniężenia tworzonej muzyki. Bez względu na jej specyfikę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here