We współczesnym świecie oszczędzanie prądu jest w modzie. Nie da się jednak ukryć, że działania mające na celu zmniejszenie liczby zużywanych megawatogodzin są też po prostu rozsądne i opłacalne – gdyż pozwalają na obniżenie wydatków. Co jednak warte podkreślenia, efekt sporych oszczędności można też uzyskać poprzez zmianę sprzedawcy energii. Jak zrobić to dobrze?
Jak oszczędzać energię elektryczną w przedsiębiorstwie?
Wbrew pozorom sposobów na zmniejszenie wielkości rachunków za prąd w firmie, jest całkiem sporo. Oczywiście najprostszym rozwiązaniem jest zmniejszenie zużycia, co jednak w praktyce nie zawsze jest łatwe i tanie. Podstawą jest oczywiście wprowadzenie odpowiednich nawyków wśród kadry, polegających na gaszeniu światła czy wyłączaniu nieużywanych maszyn. Podejście takie daje rzecz jasna pewne rezultaty, jednak w wielu przypadkach okazują się one stosunkowo niewielkie. Na dużo większe oszczędności można liczyć po dokonaniu inwestycji w nowe oprzyrządowanie, czy też zmianę systemu zasilania przedsiębiorstwa w energię – np. poprzez postawienie na kogenerację lub fotowoltaikę. Z pewnością więc trzeba zastanowić się nad wszystkimi sposobami na zmniejszenie zużycia prądu i wprowadzać najbardziej opłacalne rozwiązania. W pierwszej kolejności warto jednak rozważyć obniżenie ceny prądu dla firmy poprzez zmianę sprzedawcy energii.
Zmiana sprzedawcy prądu dla firm – na co zwracać uwagę?
Możliwość swobodnego wybierania podmiotu sprzedającego prąd w Polsce istnieje od kilkunastu lat. W tym czasie bardzo wiele przedsiębiorstw zdecydowało się już na ten krok – i zdecydowana większość z nich jest zadowolona z tego kroku. Co jednak jasne, podobnie jak w przypadku innych usług, także i w tym przypadku czasami zdarza się, że dokonana zmiana nie była przemyślana i wcale nie zakończyła się sukcesem. Dlatego też warto wiedzieć, na co zwracać uwagę podczas wyboru nowego sprzedawcy prądu.
-
Cena – w przypadku małych firm dość często można liczyć na uzyskanie gwarancji stałej ceny prądu przez cały okres trwania umowy, co jest korzystne z punktu widzenia planowania działalności. W przypadku dużych podmiotów warto z kolei szukać takich sprzedawców, którzy umożliwiają zakup na giełdzie i dają możliwość urynkowienia cen.
-
Dodatkowe koszty – w niektórych przypadkach wszelkiego rodzaju opłaty handlowe mogą stanowić dość spore obciążenie. Może to prowadzić do sytuacji, w której korzyści osiągnięte z atrakcyjnych warunków cenowych za megawatogodzinę zostaną w jakimś stopniu pochłonięte przez inne opłaty.
-
Specjalne warunki i bonusy – coraz częściej są one proponowane przez sprzedawców, którzy uatrakcyjniają w ten sposób swoją ofertę. W negocjowaniu i korzystaniu z takich benefitów nie ma oczywiście nic złego. Należy jednak pamiętać, by ich atrakcyjność nie przysłoniła innych, kluczowych elementów umowy.
Inne ważne zagadnienia, to chociażby jakość obsługi klienta, czy też opinia, jaką posiada dany sprzedawca energii elektrycznej do firm.
Jak zmienić sprzedawcę prądu – krok po kroku
Zmiana podmiotu sprzedającego energię elektryczną może być bardzo korzystna dla każdej firmy. Czy jednak nie wiąże się ona z nadmierną ilością formalności, czy innych problemów? O odpowiedź na to pytanie poprosiliśmy specjalistę z firmy https://ewe.pl.
Polscy przedsiębiorcy na co dzień z pewnością borykają się z mnóstwem często niepotrzebnych formalności. W przypadku zmiany sprzedawcy prądu sytuacja wygląda jednak zupełnie inaczej. Tak naprawdę głównym wyzwaniem jest znalezienie odpowiedniego sprzedawcy, który zaproponuje nam najlepsze warunki, a jednocześnie zapewni fachową obsługę i będzie dla naszego biznesu stabilnym partnerem z odpowiednim doświadczeniem na rynku. Kolejnym krokiem jest podpisanie z nim umowy i jednocześnie pełnomocnictwa do reprezentowania przed starym sprzedawcą oraz operatorem sieci dystrybucyjnej. A co po podpisaniu umowy? W zasadzie to pozostaje już tylko czekać na przeprowadzenie zmiany do końca i cieszyć się nową umową na lepszych warunkach – gdyż wszystkie formalności załatwia za firmę nowy sprzedawca.
Zmiana sprzedawcy energii elektrycznej to bardzo korzystne rozwiązanie dla wielu firm. Kluczem do uzyskania maksymalnych oszczędności jest jednak wybranie odpowiedniego partnera. Warto więc poświęcić trochę czasu na dokładne porównanie ofert i wybranie tej najlepszej!