Chcesz spróbować swoich sił w handlu zagranicznym? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę!

Wiele przedsiębiorstw decyduje się na wyjście z produktem lub usługą na rynki zagraniczne. Taki krok może być prawdziwym przełomem w rozwoju firmy, o ile podejdzie się do niego w sposób racjonalny.

Handel zagraniczny wiąże się z pewnymi ograniczeniami i znacznie różni się od dystrybucji krajowej. Świadomość różnic jest konieczna, aby podejmować słuszne decyzje biznesowe. Spełnienie oczekiwań klientów zza granicy jest często prawdziwym wyzwaniem, dlatego do ekspansji rynków zagranicznych należy się odpowiednio przygotować.

Różne kraje – różne rynki zbytu

Co ma największy wpływ na strategię ekspansji rynków zagranicznych? Kierunek eksportu. Nietrudno się domyślić, że wewnątrzkontynentalna wymiana dóbr jest o wiele prostsza niż m.in. handel międzykontynentalny.

Przed podjęciem kluczowych decyzji należy dokładnie przeanalizować rynek docelowy. Ustalenie, na jakie towary oraz usługi jest największy popyt oraz określenie, jak silna jest konkurencja, znacznie ułatwi decyzję o inwestycji. Warto mieć na uwadze fakt, że w czasach rynku globalnego trudno jest o znalezienie niszy. Oferowane przez przedsiębiorstwo usługi lub produkty muszą się wyróżniać, być z pewnych względów unikalne. Angażowanie się w eksport produktów, których odpowiedniki posiadają już mocno ugruntowaną może przynieść znaczne straty. Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto wykonać analizę SWOT oraz spisać bilans zysków i strat. To pozwoli Ci stwierdzić, czy ryzyko może się opłacić.

Sprawny zespół handlowców

Jednym z filarów skutecznej sprzedaży, niezależnie od rynku zbytu, jest zespół wykwalifikowanych handlowców. Warto zatrudnić do swojego teamu osoby, które mają już doświadczenie w kontaktach z zagranicznymi klientami. Dobrym pomysłem jest także zatrudnienie native speakera lub osoby z biegłą znajomością języka, którym posługuje się grupa naszych odbiorców. Warto wdrożyć także system CRM dla handlowców, który znacznie ułatwi ich pracę i pozwoli im na skupienie się na budowanie relacji z zagranicznymi klientami.  

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here