Czy warto pozycjonować sklep internetowy

Polski rynek e-commerce rośnie w bardzo szybkim tempie, dlatego nie zaskakuje coraz większa liczba sklepów internetowych oferujących produkty z najróżniejszych branż i nisz. Obecnie sklep internetowy może założyć praktycznie każdy, co sprawia, że konkurencja jest jeszcze większa. Oznacza to, że jedynym sposobem na wyróżnienie się wśród wszystkich innych sklepów i dotarcie do potencjalnych klientów jest pozycjonowanie strony sklepu.

Dlaczego pozycjonowanie sklepów to usługa, z której powinien korzystać każdy internetowy przedsiębiorca?

Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy?

Możemy inwestować w reklamę i Google Ads, aby uzyskać natychmiastowe wyniki, ale te metody nie są długotrwałe. Reklama działa tak długo, jak za nią płacimy. Z drugiej strony mamy SEO, czyli inwestycję, która przynosi długofalowe efekty. E-commerce SEO pozycjonuje witrynę na pierwszej stronie Google pod kątem słów kluczowych, których używają internauci do wyszukiwania interesujących ich produktów. Gdy dana osoba szuka słowa kluczowego i widzi naszą witrynę jako pierwszy wynik wyszukiwania, zwykle ją odwiedza i dokonuje zakupu.

Prowadzenie sklepu e-commerce ma na celu sprzedaż, dlatego SEO to skuteczna strategia marketingowa, która koncentruje się na pozyskiwaniu potencjalnych klientów i sprzedaży. Witryna e-commerce musi ona być widoczna dla ludzi. Zatem, aby uzyskiwać wysokie przychody, strona sklepu musi znajdować się na pierwszej stronie Google. SEO zapewni widoczność online i dzięki pozycjonowaniu, do sklepu internetowego będą docierać osoby zamierzające coś kupić, za każdym razem, gdy będą wpisywać w wyszukiwarkę konkretną frazę.

SEO i pozycjonowanie sklepów internetowych to również najlepszy sposób na branding i budowanie pozycji w internecie. Kiedy ktoś zobaczy naszą witrynę wiele razy na wysokich pozycjach, z pewnością potraktuje ją jak potentata na rynku, a o to przecież chodzi.

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Najlepszym sposobem na pozycjonowanie sklepu internetowego jest współpraca ze specjalistami. Jednakże niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na podjęcie samodzielnych starań prowadzących do poprawy pozycji strony, czy skorzystamy z usług agencji, warto znać podstawowe strategie i działania prowadzące do poprawy pozycji witryny w darmowych wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie sklepów internetowych zazwyczaj zaczyna się od przeprowadzenia audytu SEO, który pozwala nam na zgromadzenie i przeanalizowanie dokładnych danych o stronie sklepu i da odpowiedź na to, gdzie powinniśmy wprowadzić zmiany. Co ważne, Audyt SEO może mieć formę podstawowego raportu lub sporej, wielostronicowej i dogłębnej analizy naszego sklepu internetowego. Po wykonaniu audytu (lub czasem przed) konieczne jest wybranie słów kluczowych, dla których będzie pozycjonowany sklep.

Słowa kluczowe zwane także keywords to frazy, które wpisują w wyszukiwarkę osoby zainteresowane konkretnym produktem. Następnie można przejść do właściwych działań pozycjonujących. W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych strategie nie różnią się bardzo znacząco od pozycjonowania zwykłych witryn, jednak trzeba pamiętać o pewnych detalach.

Jednym z podstawowych elementów pozycjonowania sklepów internetowych jest tworzenie i publikowanie wartościowej treści, która daje dużą wartość czytelnikom. Na witrynie sklepu opisane powinny być wszystkie produkty, kategorie oraz powinien funkcjonować blog. Niekiedy konieczne jest również wprowadzenie zmian w kodzie źródłowym strony lub sprawienie, aby dobrze funkcjonowała na urządzeniach mobilnych, czyli stała responsywna.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here