Szukanie nowych klientów i utrzymywanie starych jest najważniejszą kwestią w prowadzeniu firmy. Jest to niezbędne, aby osiągnąć sukces, ale także żeby firma przetrwała. W każdej firmie nadchodzi jednak moment, kiedy pozyskiwanie klientów staje się absolutnym priorytetem i jest nawet ważniejsze niż stali klienci, którzy są już związani z firmą.
Jak zatrzymać klienta na dłużej?
System działa bardzo poprawnie, niestety często prowadzi do szybkiej fali utraty klientów, która zaburzy wszelkie działania prowadzące do pozyskania klientów. Jasne jest, że nie da się zaspokoić potrzeb wszystkich, ale trzeba postarać się, aby zadbać o jak największą liczbę klientów. Jakie są więc sposoby utrzymania klienta? W celu zatrzymania przy sobie klientów, najważniejsze są aktywne działania marketingowe. Firma musi cały czas przypominać klientowi o swoim istnieniu. Coraz popularniejsze stało się pojęcie dobrego contentu. Takie treści pomogą w budowaniu stałych i dobrych relacji z klientami. Z tego właśnie powodu przedsiębiorcy tworzą strony internetowe, na których publikują ciekawe artykuły i poradniki pomocne dla klientów.
Wprowadź do swojej firmy system lojalnościowy!
Niezwykle istotne jest także doceniane klientów i tego, że wybierają właśnie twoją firmę. Taką formą podziękowania może być np. tworzenie kart lojalnościowych. Owe karty pozwalają na kolekcjonowanie punktów, które potem możemy wymienić na nagrody rzeczowe lub kody rabatowe. Aby ułatwić klientom korzystanie z takich kart lojalnościowych, powstają specjalne aplikacje, jak na przykład zencard.pl. Klient może zbierać na nich punkty na wielu kontach. Niektóre z aplikacji są wyposażone w system powiadomień, które informują o aktualnych promocjach, często dostępnych wyłącznie dla posiadaczy kart lojalnościowych. Również przedsiębiorstwa, jak kawiarnie czy drogerie, oferują karty lojalnościowe, na których zbiera się pieczątki. W tym przypadku konkretna ilość pieczątek uprawnia klienta do odebrania nagrody rzeczowej lub darmowej usługi. Niezależnie od systemu, w jakim zbiera się punkty, aplikacja zencard.pl pozwala połączyć wszystkie karty w jednym miejscu. Z perspektywy przedsiębiorcy jest to świetny sposób na utrzymanie klientów i pozyskanie nowych.