pozycjonowanie PrestaShop

Pozycjonowanie to podstawowy zestaw działań mających na celu wywindowanie strony firmowej jak najwyżej w wyszukiwarce internetowej. Jeśli “postawiliśmy” swój sklep na PrestaShop, powinniśmy nie tylko znać doskonale ten system, ale też w pełni korzystać z dodatków dla SEO, które zostały stworzone, by skuteczniej promować własną stronę. Jak to zrobić? O czym pamiętać?

PrestaShop – co to takiego?

PrestaShop to niezwykle łatwa w obsłudze oraz instalacji bezpłatna platforma e-commerce. Wiele osób, otwierając sklep internetowy, decyduje się z niej korzystać, szczególnie że zapewnia ogrom możliwości, między innymi integrację z Allegro czy wygodne, skuteczne pozycjonowanie sklepu. Oczywiście, nic samo się nie zrobi, więc powinniśmy wiedzieć, jakie działania podejmować, by pozycjonowanie PrestaShop rzeczywiście przynosiło wymierne efekty!

Czy poradzisz sobie z tym samodzielnie?

Mimo że pozycjonowanie sklepu internetowego na PrestaShop wiąże się z podobnymi działaniami, jak w przypadku pozycjonowania stron internetowych i optymalizacji SEO, to niektóre czynności mogą sprawiać trudność. Trzeba się więc zastanowić, czy samodzielnie uda ci się poradzić z tymi zadaniami, czy lepiej powierzyć je firmie zajmującej się tym profesjonalnie. Najczęściej trudności sprawiają takie zagadnienia jak optymalizacja tagów title, nagłówków H1 czy description. Podobnie to wygląda w przypadku modyfikacji adresów. To może też sprawiać problemy.

Słowa kluczowe – absolutna podstawa

Absolutną podstawą jest dobrze przeprowadzony wybór słów kluczowych. Odbywa się to w ten sam sposób, co w przypadku innych stron internetowych. Warto więc pamiętać tu o dobrych praktykach, dobierając różne frazy – nie tylko produktowe, ale związane też z nazwą danego produktu oraz informacyjne, które poszukują potencjalni klienci. Niezwykle istotne są frazy long tail, które świetnie sprawdzają się w różnych tekstach, zwłaszcza poradnikowych i jaki wyglądają naturalnie w optymalizacji technicznej SEO.

Pomocne dodatki

PrestaShop to jednak o wiele więcej, niż pozycjonowanie – to szereg dodatków wpływających na skuteczną promocję sklepu w wyszukiwarce. Dostępne są zarówno narzędzia darmowe, jak i płatne. Bardzo pomocny jest zwłaszcza SEO Expert, bo pozwala na automatyczne generowanie znaczników różnego typu- meta description, meta title i meta keywords. Poza tym narzędzie ułatwia pracę nad znacznikami alt dla multimediów i optymalizację przyjaznych adresów URL. Sprawdza się też SEO Internal Linking i wiele podobnych dodatków, które znajdziemy w PrestaShop.

Warto rozpocząć swoją przygodę z PrestaShop, korzystając z możliwości, jakie zapewnia ta platforma.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here